Octopus Accountancy - Handleiding

Inleiding

Inleiding

This is the first topic Next topic  

Inleiding

This is the first topic Next topic  

 

U werkt met Octopus Boekhoudsoftware.

 

Octopus is weliswaar een eenvoudig te gebruiken maar vooral een zeer compleet boekhoudpakket, volledig conform de Belgische wetgeving.

Octopus is een boekhoudpakket op maat geschreven voor de ondernemer die zijn boekhouding op een efficiënte manier wil  beheren maar niet wenst belast te worden met het bijhouden of opvolgen van nieuwe software versies, uit de hand lopende hardware vereisten en dergelijke meer.

 

Alles wat u nodig hebt om uw boekhouding te verzorgen, cijfers te bekijken, verplichte aangiftes te doen (BTW, Jaarrekeningen,...) is aanwezig.

Vanaf de basisversie  is er een gratis Document management System, de Click & Book App om documenten door te sturen naar uw boekhouding.

Er zijn uitgebreide rapporten en een Grafische dashboard, alles op maat van de ondernemer.

Met de Real Time App zijn alle kerncijfers van de boekhouding met een klik raadpleegbaar vanaf uw smartphone of tablet: Resultaten, Kosten, Cashflow en zoveel meer!

Je kan documenten (facturen, rappels,...) verzenden via het Peppol netwerk, uw bankafschriften automatisch verwerken, je facturen maken, rappels beheren.

VZW's hebben specifieke rapporten, kunnen ledenlijsten beheren.

Dient u ereloonfiche's 281.50aan te maken? ook dat is standaard voorzien in Octopus.

 

Octopus is dus veel meer dan boekhouden alleen.

 

Bovendien geeft Octopus u nog heel wat extra troeven:

Uw boekhouding is via om het even welke werkpost met internettoegang door uzelf te bewerken.
Dankzij uw persoonlijke gebruikersnaam en vrij aan te passen wachtwoord krijgt u toegang tot al uw dossiers.
U hoeft zich geen zorgen meer te maken over back-ups.
Van alle door Octopus beheerde dossiers worden automatisch dagelijks professionele back-ups genomen.
Besturingssysteem onafhankelijk.
Vermits Octopus gebruikt maakt van uw browser als interface is het voldoende dat u een internettoegang hebt met webbrowser.  Ook al wijzigt uw besturingssysteem: uw boekhouding is en blijft beschikbaar.
U hoeft zich geen zorgen te maken over nieuwe software versies.
Als er een nieuwe versie van Octopus beschikbaar is dan is die bij het eerstvolgende aanmelden voor iedere gebruiker ter beschikking.
Geen extra onderhoudscontracten.
Vermits de toepassing op onze centrale servers wordt beheerd en indien nodig wordt aangepast zijn er voor u geen extra onderhoudscontracten. Uw geringe jaarlijkse bijdrage dekt al de kosten.
Beveiligde transacties.
Vergelijkbaar met uw telebankieren worden alle transacties op een beveiligde en gecodeerde manier uitgevoerd.
Bij gedeeld gebruik met meerdere personen geen noodzakelijke investering in dure lokale servers.
Onze servers beheren uw data en al uw medewerkers die een internettoegang hebben kunnen direct in de dossiers. Octopus is standaard 'Multi User': meerdere gebruikers kunnen tegelijkertijd in hetzelfde dossier werken. Vergrendeling gebeurt op dagboek niveau.
Eigen beheer voor toegang.
U bepaalt zelf wie toegang krijgt tot uw dossier(s).
Bent u ondernemer dan kan u toegang geven aan uw boekhouder of accountant zodat die u van op afstand kan begeleiden en zorgen voor de afwerking.
Bent u dossierbeheerder dan kan u perfect instellen wie wat mag doen in het dossier. Voor al uw medewerkers kan u een specifieke toegang aanmaken, eventueel met beperking in functionaliteiten.

 

Deze handleiding zal u op een snelle en eenvoudige manier door alle functionaliteiten van de toepassing loodsen.

Het enige wat u nodig hebt voor het volgen van deze handleiding uw door Octopus toegewezen  gebruikersnaam en uw wachtwoord.

 

Veel succes!