Octopus App

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Inleiding > Platformen >

Octopus App

Installatie en werking

Download de Octopus App op jouw smartphone of tablet via de Google Play Store of de Apple App Store.
Na het openen van de Octopus App op jouw smartphone of tablet, dien je je aan te melden met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.
Na het correct aanmelden krijg je een overzicht van jouw beschikbare dossiers.
Selecteer het gewenste dossier en je krijgt toegang tot vier onderdelen:

Rapporten

Click & Book

Grafieken

Portaal

 

RealTime
 

Rapporten

Via het onderdeel 'Rapporten' kan je heel wat lijsten opvragen waaronder: openstaande verrichtingen, overzicht van jouw dagboeken, historieken, resultaten, verkorte balans en nog vele andere.
Bovendien zijn deze lijsten doorklikbaar (wanneer de tekst of cijfers blauw zijn dan kan je er op doorklikken), wat betekent dat je onmiddellijk door kan klikken naar jouw boekingen.

Introduction_App_1

 

Onderstaand voorbeeld toont de beschikbare rapporten en de weergave van de 'Verkorte balans' op een tablet.

 

Introduction_App_3

Click & Book

Krijg je een kasticket in je handen geduwd?
Voor je het verliest kan je snel de Octopus App openen en via de Click & Book functie een foto nemen van je kasticket en onmiddellijk doorsturen naar je dossier.

 
Hoe werkt het?

1. Start Click&Book vanuit de Octopus App
2. Klik op het camera-pictogram om de foto te nemen
3. Bevestig de opname door in het volgende scherm te klikken op 'Opslaan'
4. Klik in het volgende scherm op 'Verzenden'.

Het document wordt nu rechtstreeks verzonden naar de Octopus servers en is direct beschikbaar voor verdere verwerking via de Document Import Viewer.

 

RealTime2
     

Grafieken

Geef de kerncijfers van jouw boekhouding met één klik grafisch weer. Denk aan resultaten, kosten, cashflow en nog veel meer.

Introduction_App_2

Portaal

Ook het Octopus klantenportaal is beschikbaar via de applicatie. In dit onderdeel krijg je het portaal in een mobiele weergave te zien. 

Met het klantenportaal kunnen ondernemers:

verkoopfacturen opmaken en verzenden (ook via Peppol)

 een overzicht zien van alle relaties, aankoop-en verkoopfacturen

 diverse documenten delen met hun accountant

 status van doorgestuurde documenten opvolgen

 berichten sturen naar hun accountant

 in één oogopslag zien de openstaande bedragen zijn 

 bekijken wat er in de financiële dagboeken staat

 Jouw binnenkomende Peppol documenten visualiseren en doorsturen naar de boekhouding