<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: »No topics above this level« Inleiding |
Je werkt met Octopus Accounting software.
Octopus is weliswaar een eenvoudig te gebruiken maar vooral een zeer complete toepassing, volledig conform de Belgische wetgeving.
Octopus is op maat geschreven voor de ondernemer, die zijn boekhouding op een efficiënte manier wil beheren maar niet wenst belast te worden met het bijhouden of opvolgen van nieuwe software versies, uit de hand lopende hardware vereisten en dergelijke meer.
Alles wat je nodig hebt om jouw boekhouding te verzorgen, cijfers te bekijken, verplichte aangiftes te doen (btw, Jaarrekeningen,...) is aanwezig.
Vanaf de basisversie is er een gratis Document management System, en de Octopus App.
Er zijn uitgebreide rapporten en een Grafische dashboard, alles op maat van de ondernemer.
Met de Octopus App zijn alle kerncijfers van de boekhouding met een klik raadpleegbaar vanaf jouw smartphone of tablet: Resultaten, Kosten, Cashflow en zoveel meer!
Je kan documenten (facturen, rappels,...) verzenden via het PEPPOL-netwerk netwerk, jouw bankafschriften automatisch verwerken, je facturen maken, rappels beheren.
Vzw's hebben specifieke rapporten, kunnen ledenlijsten beheren.
Dien je ereloonfiche's 281.50aan te maken? ook dat is standaard voorzien in Octopus.
Octopus is dus veel meer dan boekhouden alleen.
Bovendien geeft Octopus je nog heel wat extra troeven:
•Jouw boekhouding is via om het even welke werkpost met internettoegang door jezelf te bewerken.
Dankzij jouw persoonlijke gebruikersnaam en vrij aan te passen wachtwoord krijg je toegang tot al jouw dossiers.
•Je hoeft je geen zorgen meer te maken over back-ups.
Van alle door Octopus beheerde dossiers worden automatisch dagelijks professionele back-ups genomen.
•Besturingssysteem onafhankelijk.
Vermits Octopus gebruikt maakt van jouw browser als interface is het voldoende dat je een internettoegang en een webbrowser. Ook al wijzigt je besturingssysteem: jouw boekhouding is en blijft beschikbaar.
•Je hoeft je geen zorgen te maken over nieuwe software versies.
Als er een nieuwe versie van Octopus beschikbaar is dan is die bij het eerstvolgende aanmelden voor iedere gebruiker ter beschikking.
•Geen extra onderhoudscontracten.
Vermits de toepassing op onze centrale servers wordt beheerd en indien nodig wordt aangepast zijn er voor jou geen extra onderhoudscontracten. Jouw geringe jaarlijkse bijdrage dekt al de kosten.
•Beveiligde transacties.
Vergelijkbaar met jouw telebankieren worden alle transacties op een beveiligde en gecodeerde manier uitgevoerd.
•Bij gedeeld gebruik met meerdere personen geen extra investering in dure lokale servers.
Onze servers beheren jouw data en al uwjouw medewerkers die een internettoegang hebben kunnen direct in de dossiers. Octopus is standaard 'Multi User': meerdere gebruikers kunnen tegelijkertijd in hetzelfde dossier werken. Vergrendeling gebeurt op dagboek niveau.
•Eigen beheer voor toegang.
Je bepaalt zelf wie toegang krijgt tot jouw dossier(s).
Ben je ondernemer dan kan je toegang geven aan jouw boekhouder of accountant zodat die je van op afstand kan begeleiden en zorgen voor de afwerking.
Ben je dossierbeheerder dan kan je perfect instellen wie wat mag doen in het dossier. Voor al jouw medewerkers kan je een specifieke toegang aanmaken, eventueel met beperking in functionaliteiten.
Deze online handleiding zal je op een snelle en eenvoudige manier door alle functionaliteiten van de toepassing loodsen.
Het enige wat je nodig hebt voor het volgen van deze handleiding jouw door Octopus toegewezen gebruikersnaam en jouw wachtwoord.
Veel succes!