Octopus Accountancy - Handleiding

Elektronische facturatie - e-Invoice

Elektronische facturatie - e-Invoice

Previous topic Next topic  

Elektronische facturatie - e-Invoice

Previous topic Next topic  

Met de facturatie module kunnen ook elektronische facturen aangemaakt worden volgens de e-fff norm.
Hierbij wordt een specifiek xml-bestand aangemaakt.

 
Met een automatisch aangemaakte mail kan de toegang tot deze elektronische factuur doorgestuurd worden naar uw klant.
Indien uw klant beschikt over een boekhoudprogramma dat de functionaliteit bevat voor het verwerken van e-fff facturen, kan uw factuur door uw klant met één klik geboekt worden in zijn boekhouding.

Meer informatie over deze norm kan u hier vinden.

 

Indien u elektronische facturen wenst aan te maken dient u bij 'Beheer, Dagboeken' voor het verkoopdagboek ook de bankdetails in te geven.

 

Aanmaken e-Invoice

Vanuit het facturatie-scherm wordt de e-Invoice aangemaakt met de toetscombinatie <ALT> + Afdrukken.

 

Hierdoor wordt de elektronische factuur aangemaakt op de Octopus servers en wordt er tegelijkertijd een mail aangemaakt voor uw klant.

Deze mail wordt geopend in uw standaard mailtoepassing.

Deze mail kan u indien nodig bewerken vooraleer naar de klant te sturen.

 

Voorbeeld van de mail voor uw klant:

 

FMInv11

 

Aanklikken van de getoonde link toont de factuurgegevens en bevat de mogelijkheid om de factuur als pdf en als xml (e-Invoice) op te slaan.

 

hmtoggle_plus1Voorbeeld van de getoonde webpagina bij aanklikken van de link

FMInv12

 

1. Hier worden de hoofdgegevens van de factuur overgenomen

Opslaan e-Invoice op eigen locatie

Indien men de uitgaande facturen op een eigen locatie wenst op te slaan dan kan dit met de knop E-Invoice (CTRL-F).

 

Men kan dan opgeven  op welke locatie de factuur (als XML-bestand) dient bewaard te worden.