<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Handleiding Boekhouding > Menu Beheer > Beheer Gebruikers > Gebruikersbeheer als dossierbeheerder |
Ben je dossierbeheerder (boekhouder/accountant) dan heb je de mogelijkheid om met het gebruikersbeheer de rechten van je eindklant van op afstand in te stellen (en te beperken).
Zo kan je bijvoorbeeld toelaten dat je klant aan- of verkoopboekingen inbrengt maar deze niet mag wijzigen.
Of je kan beletten dat je klant toelating krijgt om aanpassingen uit te voeren aan het rekeningstelsel.
Ook binnen jouw eigen kantoor kan je extra gebruikers aanmaken (sub-gebruikers) en voor ieder ervan bepalen in welk dossier ze bepaalde rechten krijgen.
Als je je aangemeld hebt als dossierbeheerder (met uw B… code) dan krijgt je bij via menu ‘Beheer, gebruikers’ volgend scherm te zien (afwijkend van wat uw eindklant ziet).
1. Gebruikersnaam klant / ondernemer
2. Rechten van de geselecteerde klant / ondernemer
Indien je in het overzicht van de dossiers klikt op een dossiernaam dan zie je in het deelvenster met de rechten (rechts) een overzicht van de gebruikers en wie in dat dossier bepaalde rechten heeft. Het instellen van de rechten staat beschreven hier beschreven .
Indien je in het overzicht van de gebruikers klikt op een gebruikersnaam dan zie je in het deelvenster met de rechten een overzicht van de dossiers en de rechten die de betreffende gebruiker daar heeft.
Je kan dus op elk moment de rechten van jouw klanten wijzigen.
Sub-gebruikers in een kantoor
Indien je aan een sub-gebruiker, aangemaakt in een kantoor, de mogelijkheid wilt geven om extra modules in klantendossiers te activeren dan dienen deze gebruikers het recht 'Toegang tot dossier manager' te hebben. Ze kunnen dan in het aangemelde dossier via het menu 'Bestellen' extra modules activeren.
Meer informatie over het bestellen kan je hier vinden.