Octopus Accountancy - Handleiding

Beheer enveloppes

Beheer enveloppes

Previous topic Next topic  

Beheer enveloppes

Previous topic Next topic  

 

Nadat een betaallijst aangemaakt is kunnen hieruit betalingen overgenomen worden in een zogenaamde 'enveloppe'.

Via menu ‘Bank, Beheer Enveloppes’ bundelt u de gewenste betalingen in een enveloppe en exporteert u deze enveloppe naar uw online banktoepassing.

 

BMEnv01

 

1. Vraag de eerder aangemaakte betaallijst op

2. Selecteer de bank (dagboek) waarvoor deze enveloppe aangemaakt dient te worden

3. Klik op de pijl om een betaling uit de betaallijst op te nemen in de enveloppe

4. Klik op de pijl om eventueel een betaling uit de enveloppe terug te zetten in de betaallijst

5. Totaal bedrag van alle betalingen in de enveloppe

6. Bewaar de enveloppe

 

Nadat de betalingen in de enveloppe opgenomen zijn en die bewaard is moet dit nog omgezet worden naar een gestructureerd bestand (xml bestand) geschikt voor verwerking door uw online banktoepassing.

 

BMEnv02

1. Selecteer indien nodig de te exporteren enveloppe

2. Overzicht van de betalingen in de geselecteerde enveloppe

3. Kies voor 'Bewerken' indien u nog wijzigingen wil aanbrengen aan de inhoud van de enveloppe

4. Klik op 'Export betalingsbestand' om het bestand aan te maken

5. Maak uw keuze voor het formaat. De meeste banken verwachten Sepa v03 (informeer bij uw bank bij twijfel)

6. Kies een locatie voor het bestand

7. Het bestand is aangemaakt en klaar voor verwerking in uw online banktoepassing

 

Opmerking voor optie 'Betaling in Batch'
Indien gekozen voor  'Betaling in Batch' zal een globaal debet voor de som van de bedragen van alle transacties in een betaling wordt gevraagd.
In het andere geval zal voor iedere transactie in het bericht een individueel debet worden gevraagd.
Indien ook het betalingsverkeer verwerkt wordt door het inlezen van de CODA bestanden is het aangewezen te kiezen voor 'Betaling in batch'.